Thursday, December 10, 2009

result exam......

alhamdulillah...
finally the result of my exam is out....
everyone can start check the result since 6pm on 10 dec 2009...
i juz came back from my office at 9 n i c lmost of my fwen already know their pointer...
i thought i need to wait till 10 pm bcoz that what was advertised on the web.....

i keep trying to open my u website n to check my result..
line too bz n quite difficult to serve...
i keep trying n trying...
finally, the result is showing...

really happy with the result..
fair with my effort....

thank a lot to all my lecturers 4 the result..
thank 4 contributing me with lot of knowledge n experience...
i really appreciate it.....
thank pn marhaini, en zainuri, pn yasmin, prof sapiai n pn saripah....


Sunday, December 6, 2009

malang tudak berbau...

Place: KB Mall, Kelantan

really scare to hear the news just now...
a car from the parking lot fell down n cause two students from Masterskill die....
the car was broke down n few peoples help to push the car....
unfortunately, the car crash the wall n fell down into the mall....









Saturday, December 5, 2009

DOSA ANAK DERHAKA

AZAB ANAK DERHAKA HADAPI SAKARATUL MAUT
OLEH USTAZ NAHRAWI MARZOKI

Sebaik sampai ke pintu wad, jeritan Jalal menerpa ke telinga saya Jeritannya sungguh kuat kerana azab dan sakit yang ditanggungnya tidak mampu ditanggung lagi. Saya percepatkan langkah menuju ke katilnya. Di sisi katil saya lihat ahli keluarga Jalal sedang menangis tersedu-sedu. Jelas mereka panik dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan, kecuali melihat Jalal menggelepar kesakitan dan berdoa semoga Jalal cepat sembuh. Di katil pula, Jalal meraung dan meronta sambil tangan dan kakinya terikat kemas di katil.

"Terima kasih ustaz sebab sudi datang bantu kami. Saya dah tak tahu apa nak buat. Dah seminggu lebih adik saya macam ni," kata salah seorang abang kepada Jalal sebaik melihat saya sampai. Sebelum itu mereka menghubungi saya melalui telefon meminta saya segera datang untuk membantu menyembuhkan penyakit adik bongsu mereka itu.

"Apa sakitnya ni?" tanya saya. "Entahlah ustaz, doktor pun tak tau."
Sedang kami berbual, tiba-tiba sekali lagi Jalal menjerit kesakitan.
Kali ini jeritannya cukup jelas di pendengaran saya. Jeritannya menakutkan
dan menyedihkan.

"Emak, ampunkan saya mak. Panaaaassss. Saya sakit mak, sakiiiiittttttt! Tolonglah emak, ampunkan dosa saya." Berserta raungan yang dilepaskan sekuat hati, tubuh Jalal menggelepar seperti dipanggang di dalam api yang marak. Mukanya berkerut sementara matanya terbelalak akibat azab yang amat pedih. Semua yang ada di wad berkenaan memandang ke arah kami. Jeritan itu menyebabkan saya tertanya-tanya. Apakah yang menyebabkan Jalal jadi sedemikian rupa? Apa pula kaitan antara penyakitnya itu dengan ibunya? "Panggil ibunya segera," kata saya. Namun kata-kata saya itu tidak dijawab. Ahli keluarga Jalal cuma terdiam, menundukkan muka atau berpandangan sesama sendiri.

"Kenapa ni?" tanya saya. Dengan perlahan abang Jalal bersuara, "Ustaz, ibu kami baru sahaja meninggal dunia dua minggu lepas." "Kalau macam ini susahlah sikit. Saya rasa mungkin Jalal ada melakukan kesalahan besar kepada ibunya, sebab itulah dia menanggung azab yang begini rupa. Dalam keadaan macam ini, cuma ibunya saja yang dapat membantu," kata saya berterus terang.

Mereka cuma mendiam diri sementara jeritan Jalal semakin kuat. Saya semakin ingin mengetahui puncanya kerana dengan latar belakang itu insya-Allah saya boleh cuba carikan jalan lain untuk meredakan kesakitan Jalal."Ceritakanlah kepada saya apa yang sebenarnya telah berlaku." "Ustaz, sebenarnya adik saya ini sudah derhaka kepada arwah ibu kami," jawab salah seorang daripada mereka.

Dengan tenang, tapi air mata bergenang abang Jalal menceritakan kepada
saya kisah yang sebenarnya, kisah yang cukup menyayat hati saya. Menurutnya, Jalal adalah anak bongsu daripada mereka enam beradik, empat perempuan dua lelaki dan di kalangan mereka, Jalallah yang mempunyai kelulusan yang lebih tinggi. Bagaimanapun, sejak kecil hinggalah dia bekerja dan seterusnya berkahwin, Jalal sentiasa sahaja melawan dan menyanggah kata-kata ibunya.

Nasihat dan teguran ibunya pula dipandang rendah serta tidak diendahkan. Syurga anak di bawah telapak kaki ibunya. Walaupun berpendidikan tinggi, Jalal sentiasa sahaja kekurangan wang, seolah-olah tidak dirahmati rezekinya. Berterusanlah keadaan itu hingga dia berumahtangga. Keadaan menjadi semakin buruk apabila Jalal meletakkan jawatannya di sebuah syarikat swasta. Hasratnya adalah untuk mencari rezeki yang lebih banyak disyarikat lain, namun nasibnya bukan sahaja tidak berubah, malah menjadi semakin parah.

Walau di syarikat manapun yang Jalal bekerja, dia akan menghadapi masalah yang seterusnya membawa kepada dia meletakkan jawatan. Dalam kegawatan itulah Jalal mula meminjam wang daripada sahabat-sahabatnya. Selepas sekian lama hutangnya semakin banyak, namun dia masih tidak mampu melunaskannya. Rumahtangga Jalal mula kucar-kacir dan akhirnya mereka bercerai. Bagi menyelesaikan masalah tersebut, Jalal mendesak ibunya supaya mencagarkan tanah mereka di kampung kepada bank. Tanah seluas 12 ekar itu ditinggalkan oleh bapa mereka yang meninggal dunia tiga tahun sebelum itu.

"Emak, saya nak tanah tu. Bank dah setuju nak kasi RM500,000. Saya nak duit tu buat berniaga," katanya kasar. "Jalal, engkau ni dah melampau. Itu tanah adik-beradik kamu," jawab si ibu. "Ahhh, saya tak kira." "Jalal, emak tidak benarkan. Emak tau, duit tu nanti bukannya engkau nak buat berniaga, tapi nak bayar hutang," jawab ibunya.

Bukan sahaja ibunya, malah semua adik-beradik Jalal tidak membenarkannya mencagarkan tanah tersebut kepada bank. Jalal pulang dengan hati kecewa. Namun dia masih bertekad untuk mendapatkan tanah berkenaan walau dengan apa cara sekalipun. Suatu hari, Jalal datang ke rumah ibunya. Beberapa orang adik-beradiknya ada di situ. Sekali lagi pertengkaran berlaku dan berakhir dengan tragedi yang amat menyedihkan.

Ketika kemarahannya sampai kemuncak, Jalal menolak ibunya sekuat-kuat hati menyebabkan kepala ibunya terhantuk di pintu. Darah dari luka terpalit di pintu sedang ibunya terjelopok di lantai, rebah tidak sedarkan diri. Si ibu segera dibawa ke hospital sementara Jalal puas hati kerana dapat melepaskan kemarahannya. Akibat pendarahan otak yang serius, ibunya meninggal dunia tanpa sempat melafazkan keampunan kepada Jalal. Bermulalah azab dalam hidup Jalal. Kira-kira seminggu selepas kematian ibunya, Jalal dikejarkan ke hospital kerana jatuh sakit secara tiba-tiba. Apa yang membingungkan ialah doktor gagal mengesan penyakit yang dihadapinya.

Jalal sebaliknya meraung, menjerit, meronta dan menggelepar kesakitan. Dalam raungannya itulah dia meminta ampun kepada arwah ibunya kerana tidak sanggup menanggung azab yang pedih. Berterusanlah keadaannya selama beberapa hari hingga saya dipanggil. Dalam waktu itu, doktor dan jururawat tidak dapat berbuat apa-apa kecuali mengikat Jalal di katil dan menyuntiknya dengan ubat pelali untuk menidurkannya.

"Kalau begitu kisahnya, saya cuba cara lain," kata saya. Di samping ayat-ayat suci al-Quran, saya membacakan surah Yassin untuknya. Namun apabila dibacakan saja ayat suci itu, Jalal menjerit kepanasan. Tubuhnya menggeletik dan menggelepar kesakitan. "Aduh panasnya! Emak, ampunkanlah saya emak! Jangan bawa saya ke situ emak, panas. Jangan bawa saya ke situ. Saya tak mau, sakit, sakit. Tolonglah saya emak, ampunkan saya, saya bersalah."

Jeritan Jalal itu meruntun hati saya. Apakah yang dimaksudkannya dengan 'ke situ'? Kenapa Jalal tidak mahu dibawa 'ke situ' dan apa yang dilihatnya di situ? Akibat tidak tertahan panas, tubuh Jalal terpaksa dibogelkan.Tangan dan kakinya terus diikat ke katil. Selepas puas mencuba tapi keadaan Jalal masih tidak berubah, saya meminta diri untuk pulang. Satu ingatan saya tinggalkan kepada mereka, "Jika Jalal masih hidup selepas zuhur ini, insya-Allah nyawanya masih panjang. Kalau tidak..." Ketika itu lebih kurang pukul 10 pagi.

Saya tinggalkan mereka, namun sedang saya memandu, telefon bimbit saya berdering. "Ustaz! Cepat ustaz, adik saya dah nazak," kata si abang. Saya berpatah balik dan apabila sampai di katilnya, saya lihat Jalal begitu tenat. Nyawanya seperti sudah di penghujungan. Keluarganya semakin cemas sambil air mata tidak henti-henti mengalir. Saya bacakan Surah al-Asr, Surah al-Falaq, Surah an-Naas serta asma ul husna. Alhamdulillah, Jalal berhenti meraung dan menggelepar. Keadaan senyap seketika. Masing-masing beristighfar dan membaca ayat-ayat suci al-Quran. Terbayang kelegaan di wajah mereka.

Tiba-tiba, ketenangan itu dipecahkan sekali lagi oleh jeritan Jalal. Dia mengerang sambil tubuhnya kejang menahan kesakitan, mata terjegil seperti hendak terkeluar dan dalam satu detik yang serentak juga najisnya terpancut keluar. Bertabur membasahi seluarnya. Bau najis menusuk hidung kami. Maha suci Allah, keadaannya adalah seperti sesuatu yang berat menghenyak perutnya yang mengakibatkan nyawa, roh, najis, organ-organ dan segala-galanya yang ada di dalam tubuh terhambur keluar secara serentak.

Di bahagian atas, semuanya seperti hendak terpancut keluar hingga mata Jalal tersembul sementara di bahagian bawah, kakinya kaku dan najis berhambur memancut-mancut. Cukup aib dan menyedihkan. Pakaian dan katil basah dengan air mata, peluh serta najisnya. Selepas 'rentapan' itu, Jalal tidak bernafas lagi. Degupan jantungnya berhenti dan dia pergi menghadap Allah SWT untuk menerima balasan amalannya. Tamatlah riwayat seorang anak derhaka.

Saya cuma mampu melihat dengan gementar sementara keluarga Allahyarham
menangis dan berpelukan sesama sendiri. Yang perempuan terpaksa keluar
kerana tidak sanggup melihat mayat adik mereka. Demikianlah sakaratulmaut
datang menjemput Jalal. Seperti yang dijelaskan di dalam al-quran dan hadis, ia datang dengan menyentap, merentap dan merenggut nyawa Jalal tanpa ada kasihan belas. Sudah berpuluh-puluh tahun saya menguruskan jenazah dan melihat orang menghadapi saat kematiannya, namun pengalaman menyaksikan sakaratulmaut menjemput Jalal cukup memilukan hati saya. Kesengsaraan yang ditanggung oleh Jalal sudah berakhir, namun mayatnya meninggalkan keaiban yang amat sangat.

Matanya terbonjol seperti hendak terkeluar sementara giginya menyeringai. Dari kerut wajahnya, jelas sekali Allahyarham baru sahaja menanggung kesakitan dan azab yang amat pedih. Saya cuba pejamkan mata Allahyarham, namun gagal. Kelopak mata tidak berupaya untuk menutup biji matanya yang tersembul itu. Cukup mengerikan kerana hanya mata putih sahaja yang kelihatan. Ikatan di kaki dan tangan Allahyarham dileraikan dan tangannya dikiamkan. Kaki Allahyarham dirapatkan, namun sekali lagi saya menyaksikan keaiban kaki Allahyarham tidak boleh dirapatkan kerana duburnya terpancut keluar dan membonjol di celah kelengkangnya.

Saya menenangkan mereka supaya bersabar dan reda dengan apa yang telah terjadi. Selesai membersihkan tubuh Allahyarham, jenazah dibawa turun kerana keluarganya mahu menguruskan jenazah tersebut di rumah mereka di salah sebuah taman perumahan di sebuah negeri di pantai barat semenanjung. Rupa-rupanya keaiban belum berakhir. Sebaik sahaja van yang membawa Allahyarham keluar dari perkarangan hospital, tiba-tiba keempat-empat shock absorbernya patah secara serentak.

Van yang cuma membawa lima orang, mayat yang badannya sederhana sahaja, dua orang abang dan kakaknya, pemandu serta seorang pembantu, boleh patah shock absorbernya? Kelindan van bergegas memanggil kami. Maha suci Allah, Tuhan yang Maha Besar, apabila hendak dikeluarkan dari van, jenazah itu kami rasakan teramat berat hingga terpaksa diangkat oleh kira-kira 15 orang. Selesai masalah itu, satu lagi masalah timbul - tidak ada van atau kereta yang berani untuk mengangkat jenazah tersebut. Kebetulan sebuah lori kosong yang mengangkat tanah, pasir ataupun kelapa sawit lalu di tempat kejadian. Dengan lori itulah jenazah dibawa pulang ke rumahnya.

Apa yang membingungkan kami ialah walaupun mayat berkenaan terlalu berat, tapi kayu penusungnya tidak pula patah. Lori bertolak ke rumah Allahyarham sementara saya pula memandu pulang ke rumah. Saya dimaklumkan bahawa Allahyarham dikebumikan di sebelah kubur ibunya. Namun diceritakan juga kepada saya bahawa tanah yang ditambun ke atas kuburnya tidak mencukupi. Untuk mengelakkan kubur Allahyarham berlubang, tanah lain terpaksa diambil dan ditambur ke atasnya.

Tiga hari kemudian, saya menerima panggilan telefon daripada keluarga Allahyarham. "Ustaz, saya nak minta pertolongan dan pandangan daripada ustaz." "Apa masalahnya itu?" tanya saya. "Kubur adik saya berlubang ustaz."
Masya-Allah, demikian sekali keaiban yang Allah tunjukkan kepada anak yang derhaka kepada ibunya. Menurut abang Allahyarham, kewujudan lubang itu disedari sehari selepas Allahyarham dikebumikan. Lubang tersebut bermula dari bahagian tengah kubur hinggalah mencecah kepada papan yang menutup liang lahad. Tambah abang Allahyarham lagi, mereka mengambusnya dengan tanah, namun keesokan harinya kubur tersebut berlubang semula.

"Begini sajalah, cuba masukkan sekali kayu atau papan ke dalam lubang tersebut, insya-Allah, tak berlubang lagi," kata saya. Namun keesokan harinya sekali lagi abang Allahyarham menghubungi saya memberitahu bahawa kubur berkenaan berlubang semula. Apa yang membingungkannya, tanah di kubur arwah ibunya langsung tidak berubah, masih tetap membusut walaupun sudah lebih dua minggu dikebumikan. Bukan itu sahaja, katanya, pokok yang ditanam di kubur ibunya juga hidup segar sedangkan pokok yang ditanam di kubur adiknya mati kelayuan. Pada hari kelima, saya menghubungi abang Allahyarham.

"Begini sajalah," kata saya. "Mulai malam ini buatlah majlis Yassin dan tahlil. Panggil 20 orang dan setiap seorang baca Surah Yassin sebanyak 2 kali. Apabila selesai bacaan Yassin, minta imam bacakan doa supaya diampunkan dosa Allahyarham kepada ibunya. Baca dalam bahasa Melayu dan ulang doa itu sebanyak tujuh kali."

Seperti yang saya nasihatkan, pada malam berkenaan mereka mengadakan majlis itu. Namun saya diberitahu, imam yang membaca doa tersebut menggigil ketakutan. Alhamdulillah, pada hari ketujuh, kubur berkenaan tidak lagi berlubang. Peristiwa ini sudah berlaku empat tahun lepas namun masih terbayang-bayang di mata saya. Setiap kali tibanya hari raya aidilfitri, setiap kali itulah peristiwa tersebut menjelma dalam ingatan kerana ia terjadi cuma beberapa hari selepas kita berhari raya. Sungguh menyentuh hati saya, ketika orang sedang bergembira berhari raya, ketika itulah keluarga tersebut ditimpa petaka, si ibu meninggal dunia dan anaknya yang derhaka diazab hingga ke akhir hayatnya.

Kisah ini saya paparkan bukan untuk mengaibkan Allahyarham ataupun keluarganya, tapi supaya kita dapat mengambilnya sebagai pedoman dan iktibar. Doakanlah semoga dosa Allahyarham Jalal diampunkan Allah. Amin.

Wassalam.


hindarkan laa aku dari segala azab ini.....semoga aku menjadi seorang anak yg diredhai oleh ibu, ayah n Allah swt.....



Tuesday, December 1, 2009

The Passion........

"Help others achieve their dreams and you will achieve yours."
Les Brown

"Go confidently in the direction of your dreams.
Live the life you've always imagined."
Henry David Thoreau

"I like the dreams of the future better than the history of the past."
Thomas Jefferson

"When you have a dream you've got to grab it and never let go."
Carol Burnett

"Choosing goals that are important to you is one of the most essential things you can do in order to live your dreams."
Les Brown

"Since it doesn't cost a dime to dream, you'll never shortchange yourself when you stretch your imagination."
Robert Schuller


Sunday, November 29, 2009

family day out....26th and 28 th november

hooray...really happy coz can goout wif the whole family ..... going out to eat n also playing bowling...it has been so long waiting for this moment becoz all my sibling n i are staying separately....we all duk hostel sume nye...study jauh2..hehe.. so bile sume berkumpul ni my father decide to go out...hihi..thanks to my dad for this happiest moment..hehehe..

26th november 2009...dinner at mama n papa grill, mentakab.....





28th november 2009..bowling at brem mall, kepong


Saturday, November 21, 2009

Recycle for future

learn something from this video....
video

Friday, November 20, 2009

messy....................



hari ni keje kelam kabut sket...
customer dtg bertimbun-timbun..mcm2 jd..
x jumpe cr form laa, customer kn tggu lm laa..
sori to the all the customers k..i'm new there..
hoho..
next time i'll try to improve my skill as a promoter..huhu..
kdg2 tu jd gelabah je ble customer dtg..maklumlah owng yg x knl then need to story lot of things..
tunggang terbalik laa jd..
da r x taw bnyk sgt lg info bout products celcom...





it's ok aa..
its ur experience..
try do better after diz k..
chaiyok2!!!!!

Wednesday, November 18, 2009

kerja

Kerje Perlulah Ikhlas dan Sabar.......
Penat Kerja Untuk Timba Pengalaman

Saturday, November 14, 2009

pengorbanan besar seorang AYAH

tanggal 13 november 2009, aku telah bertolak pulang ke mentakab untuk meninggal kn bumi kelantan yg telah aku duduki selama 2 taun setengah...hehehe
walaupun aku masih blom tamat blaja tp aku da x pyh nk tggl kat situ lg..
aku pulang ke mentakab tuk wat praktikal for 4 month...
hoooray..so happy coz dapat duk umh sendiri.....=p

but, on da way blek dari kelantan ke umh, i face a really bad journey...
my father came from mentakab juz to fetch me becoz he dont want me drive alone....
5.30 am he arrived n i fetch him at stesen bus kota bharu...
8 am we all drove to went home...
unfortunately, when we arrive at jerteh, my car broke down...
kete panas....nasib bek ayh sempat berenti kn kete b4 kete mati sendiri...
then, ble da rs sejuk sket kete 2, ayh msuk kn air n then try to drive again...
about 5km away, the car broke again...
ouh god...ble laa ktowng akn sampai mcm ni...
then my dad try again to drive, n it happen again...
don no what to do...then one pak cik come n try to help us...
he told that there is a workshop..nsib bek ade sbb ari tu terengganu cuti..ssh sket nk cr workshop yg bukak...
huh, workshop tu kat setiu..
pomen try nk baiki...but, nothing can do except have to wait for about 2 days...
huhhhhhhh.....mmg nsib kurang bek laa...
da kecian sgt tgk ayh coz he quite tired n come juz bcoz of me...
so, kitowng mintak tolong ngn my cousin yg kebetulan ade di kuala terengganu...
dia amek ktowng n antar ke stesen bus kuala terengganu..
akhir nye, blek nek bus gak....pkul 4 gerak dr terengganu n sampai kt umh kul 10 mlm...
perjalanan yg sungguh memenatkn...


actually, bukn kecian kn diri sendiri sgt pun...
kesian pada ayh yg datang jauh2 then terpaksa harungi perjalanan yg memenatkn...
biar laaa owng kte aku ank mnja @ ayh x percayakn aku untuk pandu sorng2....tp ayah aku adalah ayah yg sgt bertanggungjawab..klu aku sowng2 drive then jd this situation, i don no what i'm gonna do....
yg kecian nye tgk ayh kn plak nek bus skali ngn aku...nek bus da la pnt...lm plak tu...
ms kete berenti sbb broke down tu, dia berjalan ke sane, ke mari sbb nk cr owng tolong...
tu satu hal....pastu aku rs bersalah sbb bnyk duit dia abeh sbb kn kejadian tu td...
kete tu ntah bape la plak kn byr....
dwet tket lg.....
mmg mcm2 laa....

AYAH....sorry 4 making this trouble...
i hope i able to reply all ur kindness n love..
for me u're the BEST father in the world....
may GOD bless u forever...

I LOVE U AYAH


Wednesday, November 11, 2009

waiting 4 da' last paper

huh..while i'm writing 4 diz topic, i'm waiting to take the last paper 4 diz semester..
mean that diz is the last peper 4 me to take exam..
after diz i will proceed my study by doing practical n thesis...
no more exam!!!!!!
hahahaha=p...
guyz, please pray 4 me for this paper k, INTERNET MARKETING....
hopefully i can finish my bachelor wif flying color....

Sunday, November 8, 2009

rest!!!...

it's a good moment we can have rest for the half day after buzy studying for final exam..
huh...really tired for about a few week...
i sleep for about 3 hours today..
thanks god for da' chance that u give to me..
even can rest juz for today, but i really appreciate that moment..
after diz still have to continue da' journey to study for the last paper for this semester...
oh..cannot wait for da' day..
not only wait for da' last paper but also wait to go home..
miss my bed, my "new look" house, my parents. my sis, n my 2 brothers..
4 days more to have dat moment...
wait..wait..wait..

Friday, October 30, 2009

penat n sakit badan melanda diri

huhuhu...mcm2 laa nk exam ni..hehehe
tp ni sbnr nye sbb yesterday, on 30 oct, I had family day wif my course mate at permai resort, pantai melawi..
really interesting n fun..
sume seronok sampai x ingt nk exam da 2,3 hari lg..hehe..
nk wat camne da tension sgt da study, so, ble dapat chance to enjoy, ap lg "kite enjoy!!!!"hahaha=p..
even so hard to manage diz event, but at last it happen..
bukan ssh sgt pown sbnarnye..cume sstengah owng yg wat kn ia menjadi complecated..
nsb bek a de a few committee yg hebat bekerja n merialisasikan event itu...credit to them!!!.

ktowng grak pg dari u...
konvoi beramai2 sebnyk 9 buah kereta...
hehehe..ms on da way tu ade laa tragedi yg menakutkn,..
nsb bek x berlaku sbarg perkara yg malang agkara seekor aym...
dalam sdap berkonvoi, tbe2 kereta yg lead ktowng tu berenti mengejut sbb ade aym melintas..
adat laa konvoi jalan dekat2 kn..
so sume terpaksa berenti mengejut..haha
nsb bek x berlanggar sesama sendiri..
ade yg mengelak sampai ketepi..kereta yg i pandu lgsung mati enjin..tu pun nsb x langgar kete member kat depan..sipi lg nk kn daa...hehehe

sampi je kat sane..........
men mmg x ingt dunia especially yg guys...
men bola tampar nk dkt berpuluh-puluh set..dari pg sampai laa ke petang...
pastu sambung lak men pantai...
da' rest arrange the bbq...bakar aym n other seafood..yum..yum..
ade gak yg gle2 men tuju slipar laa, men bola beracun laaa..(ingat zaman kanak2 dlu pulak)

mkn, mkn n mkn adalah keje kami disana...
lpas mkn sambung men lg..
ulang benda yg same je..hehehe
ade la gak tempah 4 chalet kat sane..
ade gak yg terbongkang kat blik je lpas dapat chek in..
blik pun nikmat je tuk tido..hahaha
tp agak membazir chalet tu, sbb x de yg overnight pun kat sane...
but still pay full payment..adat laa resort kn..
ye laa nk2 exam ni sume nk blek cepat umah tuk rehat n sambung study semula..da insaf da msing2 lpas bersukaria x ingt dunia..haha
pkul 8 mlm sume gerak pulang..konvoi beramai2...
keletihan n sume pulang tuk tdo je..hehee

thanx for the sweet memory guys.
at least we had something 2gether before we are going for pratical...

Wednesday, October 28, 2009

there is a time to....

There is...

A time to write,
A time to listen,
A time to learn,
A time to play,

A time to read,
A time to see,
A time to lead,
A time to sleep,

A time to be happy,
A time to be mad,
A time to be silly,
A time to be sad.

A time to wake,
A time to stay,
A time to talk,
A time to walk.

A time to help,
A time to hurt,
A time to scheme,
A time to dream,

A time to make a difference,
A time to love,
A time to try,
A time to die

A time to wonder,
A time to want,
A time to live,
A time to do something.

There is always going to be a time,
But will you do something when that time comes?



huh....=(
that's what i think about right now...
i juz sit on chair n doing nothing..
feeling to sleep 4 da' whole day...
oh god, what happen to me..
exam is juz around da' corner...


tolong laa aku..
mngapa ssh btul nk kuat kn semangat tuk study skrg ni..
malas betul2 melanda diri...
having fun is what i wish for...
ohh no...this is not the right time........





Monday, October 26, 2009

tolong aku....



study...study n keep study...
huh....=I
penat laa weh...
even paper lmbat ag tp da kn study....
final sem tuk tempuh exam...
hehehe
after diz da praktikal..
tgk bku skrg pun cam nk muntah...ntah laa saat mcm ni mood study pun kurang..
nape ek????
buku..oh buku....
nseb bek 4 subjek je sem ni..
hihihihi...

da' moment that i'm waiting for...
2hb- global marketing
5hb- strategic marketing management
8hb- strategic marketing
12hd- internet marketing

end of my E.X.A.M..........

wish me all da best k...
hopefully can grade wif flying colors....

Sunday, October 25, 2009

huh..lega....

tamat da laa we all punye job as sekretariat MPP tuk sem 09...
siap ader penympaian sijil oleh timb. pengarah HEP ag...
rs dihargai lak..hohoho


pesanan from koordinator n tp hep:
- well done for the good job
- cr junior yg sesuai tuk gntikn ktowng...(pk2 sape calon bertuah..)
- kowng kaki, telinga, mata, mulut n hidung student kat sni..(alamak!!)
- best of luck 4 final n the rest of our life...(thank you...)


diz is our moment sepanjang mjlis penyerahan sijil...
gler2 gak upe nye sume sekretariat ni...hoho=p
nice working wif all of them...thanks guys 4 all da' precious moment together
n thank 4 teaching me....




aksi gle2 penerima sijil

wif pihak pengurusan

tekun mendengar ucapan


MC si bidan terjun

Saturday, October 24, 2009

SABAH TRIP...

31 sept - bertolak ke kuala lumpur

1 okt- bertolak ke sabah

2 okt- ke JPAS & shangrila hotel

3 okt- ke wetland centre & pasar kraftangan

4 okt- ke dbkk & 1 borneo

5 okt- ke reinforest tea + Poring hot spring + kundasang

6 okt- bersama UMS n UiTM Sabah

7 okt- ke tapak pelupusan sampah & Pasar kraftangan lg

8 okt- bertolak pulang ke KL n ke KLTN....



ni laa xtvt ms d Sabah...
penat tp seronok...
besa laa klu da acedemic trip..
get new experience n new frenz...
xtvt pun mmg ade yg menghiburkn ati...
shopping sampai x ingt duni..biar aku @ kwn2...huhuhu
ye laaa, g tempatowng kn..
klu x bw blek buah tngn tuk kwn2 n sanak sedara x lengkap...
hihihi=p...


Hope tO go tHere agAin!!!!

Friday, October 23, 2009

miss mom n dad....

Mak, Ayah...
u're EVERYTHING to me...
nothing gonna change between us...
thank 4 being understand n supporter 2 me....
luv u guys so much...

muaxxx..muaxxx

ntah la...sejak nk dkt EXAM ni..mcm2 la dlm kepala ni...
sume nye terlintas tibe2...
da most desired thing is my parents..
miss them so much!!!!

lm da x blek mentakab jupe downg..
hajat mmg nl blek sgt sbb paper start lmbat ag..
tp nmpak nye ader je halangan..
keje itu la, keje ini laa...
mcm2 laa owng swuh wat..
huh, tension bangat..
only HE knows what in my heart..


but i really happy coz x lm ag da nk abeh blaja kat kltn ni..
hihihi=p..
dkt laa wof my whole family...
x sabar rs nye nk blek..
lg a few weeks paper exam da nk abeh..
sabar.........


my lovely parents.....

1st time.....

diz is my 1st time blog..so zero lg laa story kat blog i ni... thanx 2 anybody yg willing 2 visit diz blog... next time da story will be added...so juz wait for my next story k..
Thank You Guys...